سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گناه نتوانستن کردن ، گونه‏اى از ترک گناه است . [نهج البلاغه]
بهار 1385 - پرسش و پاسخ در زمینه روابط جنسی و راههای آن
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 240172
بازدید امروز : 0
........ موضوعات وبلاگ ........

..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
........... لوگوی خودم ...........
بهار 1385 - پرسش و پاسخ در زمینه روابط جنسی و راههای آن .......جستجوی در وبلاگ .......

........... دوستان من ...........









کتاب داستان
آهنگ برای موبایل
معرفی سایتهای اینترنتی
زندگی نامه بازیگران


............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

............. بایگانی.............
قابلیتها و آمادگی برای ازدواج
زمستان 1385
تابستان 1385
بهار 1385

........... طراح قالب...........


پرشین استیت
  • توارث و محیط

  • نویسنده : امیرحسین عرفانی مهجور:: 85/3/30:: 11:48 صبح

        آیا صفات فردی و روانی نیز بر همین اساس بارث می رسند؟ ایا محیط هم نقشی در این انتقال صفات دارند؟

        کارشناسان اولیه علم توارث بر این باور بودند که هوش و شخصیت کودک نیز از طریق توارث به او منتقل می شود. بعد ها کارشناسان دریافتند که عواملی چون محیط ، تعلیم و تربیت، آموزش و کسب تجربه و خاطرات و نحوه زندگی تأثیر قابل توجهی بر روی روح و فکر کودک می گذارد . امروزه کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که عوامل ارثی و محیط قبل از تولد در کودک تأثیر می گذارد.

     

        در کتاب زیست شناسی طبیعت انسان نوشته بیولوژیست مشهوری به نام Gennin))  ، اثر محیط و توارث را مورد بررسی قرار داده و بیان نموده است که هوش و حرکات و رفتار و خلق و خوی می تواند تابع هر یک از عوامل محیط و توارث باشد به طور مثال دوقلوهایی که از یک پدر و مادر و از یک تخم باشند اگردر محیطهای جداگانه قرار گیرند رفتار و اخلاق و شخصیت آنها با هم کاملاً متفاوت خواهد بود.

    . رابطه توارث را می توان به رابطه دانه و خاک تشبیه کرد . دانه دارای نیروی و پتانسیل می باشد که می تواند به گیاه مخصوصی تبدیل شود. ظهور و نمایان شدن این نیرو و پتانسیل بستگی به خاکی دازد که دانه در آن کاشته می شود، دانه در خاک مناسب به خوبی رشد کرده، و سر از خاک بیرون می آورد و قد می کشد و بالعکس در خاک نا مناسب رشد لازم را نکرده و به صورت کوچک در خاک باقی می ماند. پس می توان دریافت که عامل توارث و محیط در شکل گیری شخصیت ، روح و افکار تأثیر بسزایی دارد.

     

        آقای دکتر اگر کودکی موقع تولد دارای نواقص و مشخصات غیر طبیعی باشد می توان این عیب را به توارث نسبت داد؟

        خیر – همیشه نمی توان معایب را به وراثت نسبت داد . بلکه ممکن است کودک در شکم مادر و حتی هنگام تولد دچار عوارض و نقایص بشود و از طرف دیگر ممکن است مادر در دوران بارداری به بیماری عفونی مبتلا شده باشد که در این صورت این بیماری تأثیر مستقیم بر روی جنین می گذارد . اگر مادر در دوران اولیه بارداری به سرخچه مبتلا شود طفل با تغییر شکلهای مختلف به دنیا آمده و عوارض دیگری مانند کری،کوری، و ... گریبانگیر کودک خواهد بود . در این حالت بیماری مادرزادی می باشد و وراثت در این رابطه نقشی نخواهد داشت.

     

     


    قابلیتها و آمادگی برای ازدواج

    نظرات شما ()

  • سلامتی زوجین و تأثیر آن در ازدواج

  • نویسنده : امیرحسین عرفانی مهجور:: 85/3/2:: 12:11 عصر

    قسمت دوم

             آقای دکتر اگر شخصی بعلتی نتواند بارور شود آیا در این مورد، مرد و زن نبایند ازدواج کنند؟

             افرادی هستندکه هدفاز زناشوئی صاحب فرزند شدن نمی باشد و افرادی هستند با علم به اینکه نباید بچه دار شوند عروسی می کنند این افراد علایق و میل جنسی و سایر موارد عاطفی به سوی یکدیگر سوق می دهد و از طرفی زن و مردی که شدیداً همدیگر را طلب می کنند با آنکه یکی از ارکان ازدواج ( تولید مثل) را پایه گذاری نکرده اند زندگی سعادتمند و خوبی را دراند. در این موارد با در میان گذاردن معایب و مشکلات قبل از ازدواج ناسازگاریها و سوء تفاهم را می توان از بین برد.

             آیا می توان قبل از تولد کودک از سلامت یا احیاناً بیماری طفل خبردارشد؟

             این مسئله به شایستگی نژادی برمی گردد. هر زوج انتظار داند که فرزند سالمی به دنیا بیاورند. یعنی از لحاظ روحی و جسمی سالم باشد . البته تشخیص این مسئله هنوز به درستی روشن نشده است. در صورتیکه بیماریهای ارثی و فامیلی در طرفین وجود نداشته باشد می توان گفت که طفل سالمی از آنها متول خواهد شد. اما اگر زوجین درای معایب ارثی باشند احتمال مبتلا شدن کودکانشان به آن امراض بسیار زیاد است در این موقع قبل از بارداری باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

             آقای دکتر بیشترین نقایصی گه ممکن است از راه ارث به کودک برسد کدام است؟

             بدن انسان از لحاظ مکانیسم بسیار پیچیده می باشد . بیماریهای زیادی ممکن است از راه ارث به کودک منتقل شود اما خوشبختانه ابتلا به بیماریهای ارثی در کودکان بسیار کم است. عیوب ارثی ممکن است به صورت امراض خون، دستگاه عصبی، غدد داخلی، روانی، کری و کوری و بیماریهای نادر به کودک انتقال یابد. بعضی از عوامل و بیماری ها نیز به صورت اکتسابی و محیطی و غیر ارثی به وجود آید. به طور مثال مصرف انواع قرص و دارو در زمان بارداری بر روی جنین تأثیر مستقیم می گذارد.

             آقای دکتر چطور خصوصیات و حالات ارثی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود؟

             معمولاً والدین عاملهای بیشماری را از طریق توارث به بچه هایشان منتقل می کنند که باعث شکل گیری جسم و روان آنها می گردد. به طور واضح تر ترکیب دو سلول اسپرم مرد و تخمک زن باعث بارور شدن و به وجود آمدن انسان می شود.در این یاخته های کوچک ذراتی به نام کروموزوم وجود دارند که خود تشکیل شده از واحدهای کوچکتر به نام ژن می باشند. ژنها عناصری هستند که مشخصات ارثی هرکس را تعیین می کنند. این عامل باعث ترکیب صورت و قیافه، رنگ چشم و موی سر، پوست بدن و غیره می شوند. همچنین تأثیر غیر مستقیم در هوش و فکر کودک دارد.

             آقای دکتر چرا در مواردی که رنگ چشمان پدر و مادر کودک قهوه ای می باشد، رنگ چشمان نوزاد آبی می شود؟

             اختلاف رنگ چشم در والدین و فرزند مثال خوبی است . هر بچه دو دسته ژن به ارث می برد یکی متعلق به پدر است، یکی متعلق به مادر. مشخصات طفل بستگی به نوع ژن و چگونگی ترکیب آنها دارد.

             اگر کودک ژن مربوط به چشم آبی را از پدرش و ژن مربوط به چشم قهوه ای را از مادرش دریافت کند چشمان خودش قهوه ای خواهد بود . ژن قهوه ای غالب و مسلط می باشد. حال اگر ژن مخصوص رنگ قهوه ای از مادر و پدرش به ارث ببرد چشم خودش هم قهوه ای رنگ خواهد بود و به کودکان خود نیز همین ژن را منتقل می کند.

    همین بچه می تواند ژن مربوط به  چشم ابی را در کروموزوم های  خود حمل کند و به کودکان خود ژن آبی یا قهوه ای منتقل کند. به این صورت رنگ چشم هم بطور پیچیده ای از طریق ارث منتقل می شود.

     


    قابلیتها و آمادگی برای ازدواج

    نظرات شما ()

  • سلامتی زوجین و تأثیر آن در ازدواج

  • نویسنده : امیرحسین عرفانی مهجور:: 85/3/1:: 2:43 عصر

    قسمت اول

    سلامتی زن:

             زنان بیش از مردان باید به سلمتی اهمیت بدهند چرا که ناراحتیهای مختلف بویژه ناراحتی قلبی برای باروری و سلامت کودک و مادر بسیار خطرناک و گاهی منجر به مرگ می شود. در چنین مواردی با پیشگیری از بارداری و توجه به توصیه های پزشک می توان از بروز خطرات جدی جلوگیری کرد.

    سلامتی شوهر:

             برخورداری از سلامت کامل یک امتیاز بزرگ در امر زناشوئی و لازم برای ادامه آن می باشد . ولی یک ناراحتی مثلاًً نارسایی کبد می تواند یک عشق و لذت دلچسب را مختل کند . اما ضروررتی به صورت صد در صد هم لازم نیست که انسان بدون عیب و نقص باشد . فرض کنید شخصی در طفولیت دچار مخملک شده باشد و در اثر آن به بیماری دیگری مبتلا شده باشد. این دلیل نمی شود و هیچ ربطی به شایستگی زناشوئی  ندارد.

             اینگونه مسائل ممکن است در فعالیتهای اجتماعی ، روزانه و طول عمر شخص تأثیر داشته باشد ولی بهیچوجه باعث نخواهد شد که او همسر خوبی نباشد . مسأله ای که باید به آن اشاره کنیم اینست که در صورت بروز هر یک از این مشکلات قبل از رابطه زناشوئی طرفین آن را با هم در میان بگذارند تا در آینده موجبات به بار آمدن مشکلات و ناسازگاری و عدم اعتماد متقابل نشود.

    ادامه دارد


    قابلیتها و آمادگی برای ازدواج

    نظرات شما ()

  • عامل RH

  • نویسنده : امیرحسین عرفانی مهجور:: 85/2/31:: 11:57 صبح

    آقای دکتر عامل RH  خونی  در میزان باروری ایفا می کند؟

    عامل RH چندین سال پیش در خون میمونهائی به نام Rhesus کشف شد. بعدها در تحقیقات معلوم شد که حدود 80 درصد سفید پوستان عامل RH را در سیستم خونشان دارند ( مثبت RH) و 20 درصد بقیه (منفی RH) این عامل را ندارند. سرخپوستان و سیاهپوستان از عامل ( مثبت RH) بالایی برخوردارند.

    ازدواج مرد +RH  با زن – RH و باروری این دو عامل باعث بوجود آمدن بچه ای با بیماری به نام ERythroblastosis می شود عوارض آن کم خونی ، یرقان ، ورم تمام بدن کودک است.

    مبتلایان به این بیماری قبل از به دنیا آمدن عموماً تلف می شوند . اما این بدین معنی نیست که همه اطفال به این سرنوشت دچار می شوند بلکه اخیراً با تعویض خون نوزاد پس از تولد ، حیات مجدد به نوزاد می دهند. محققین با تهیه دارویی بر علیه (+RH  ) مصونیت و ایمنی در مادران ایجاد کرده اند . بدینوسیله ناسازگاری عامل ( RH  ) برای ازدواج برطرف شده است.

     


    قابلیتها و آمادگی برای ازدواج

    نظرات شما ()