سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشش بر هوایش چیره شود، آن دانش سودمند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
تابستان 1385 - پرسش و پاسخ در زمینه روابط جنسی و راههای آن
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 240168
بازدید امروز : 0
........ موضوعات وبلاگ ........

..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
........... لوگوی خودم ...........
تابستان 1385 - پرسش و پاسخ در زمینه روابط جنسی و راههای آن .......جستجوی در وبلاگ .......

........... دوستان من ...........









کتاب داستان
آهنگ برای موبایل
معرفی سایتهای اینترنتی
زندگی نامه بازیگران


............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

............. بایگانی.............
قابلیتها و آمادگی برای ازدواج
زمستان 1385
تابستان 1385
بهار 1385

........... طراح قالب...........


پرشین استیت
  • انتقال ژنهای معیوب

  • نویسنده : امیرحسین عرفانی مهجور:: 85/6/22:: 2:2 عصر

    اگر زوجین کاملاً سالم باشند و دارای بیماری خاصی نباشند در صورت صاحب فرزند شدن ممکن است بعضی از معایب ارثی خود را به کودک منتقل کنند؟

     

    بله، امکانش وجود دارد. شخص ممکن است ژن معیوب را به همراه داشته باشد. مانند کسی که چشمانش قهوه ای باشد ولی ژن مربوط به چشم آبی را نیز در خود داشته باشد. این کیفیت درباره مشخصات دیگر نیز صادق می باشد. وجود ژنهای معیوب در افراد طبیعی یکی از مسائل عادی توارث به حساب می آید.

    آقای دکتر چگونه می توان تشخیص داد که شخصی حامل ژنهای معیوب می باشد؟

    نمی توان به وجود ژنهای معیوب پی برد. تا وقتی که شخص از سلامت کامل برخوردار است شناسایی ژنهای معیوب کاری بس سخت و دشوار است . اگر زن و مرد هیچگونه سابقه بیماری و ناراحتی خاصی نداشته باشند می توانند مطمئن باشند که کودک سالمی به وجود خواهند آورد. ولی اگر در فامیل یکی از زوجین شخصی مبتلا به نواقص ارثی باشد با توجه به درجه خویشاوندی احتمال انتقال بیماری به طفل زوجین بسیار زیاد است.

    آقای دکتر اگر پدر یا مادر هر دوی آنها به بیماری سل مبتلا باشند، آیا این بیماری از طریق ارث به کودک منتقل خواهد شد؟

    با مشاهدات و آزمایشات و تحقیقات جدید مشخص شده که این بیماری در اثر عوامل و میکرب خاصی ایجاد شده و شرایط بهداشتی و محیط نیز بر آن تأثیر مستقیم می گذارد. این بیماری به صورت مستقیم به ارث نمی رسد. اطفالی که از پدر و مادر مسلول زاده می شوند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند. ازدواج کسانی که به این بیماری مبتلا هستند در صورتی که در مرحله ابتدایی یا پیشگیری کامل هستند اشکالی ندارد. ولی مراحل جدی که باید در نظر داشت که احتمال آلوده کردن سایرین بویژه همسر که از اهمیت فوق العاده ای در آبستنی داد بسیار زیاد و وحشتناک می باشد.

     


    نظرات شما ()

  • نقایص ارثی و اکتسابی

  • نویسنده : امیرحسین عرفانی مهجور:: 85/4/5:: 11:37 صبح

        آیا می توان فهمید که نقص جسمانی در کودک ارثی است یا مادرزادی؟

        بستگی به نوع نقص دارد. نقایص اکتسابی فامیلی یا خانوادگی نمی باشند. ممکن است کودک در اثر بیماری مانند فلج اطفال به عارضه ای مبتلا شود و یا ممکن است کودکی کر شده باشد ابن نقص ارثی نمی باشد و منتقل نمی شود.

        کودکی را اخیرا ً معاینه کردم که در یکی از دستانش به جای پنج انگشت، شش انگشت روییده بود.  پدر و مادربزرگش نیز به این حالت دچار بودند. این نقیصه نقص ارثی تلقی می گردد.   

        ژنهای معیوب نیز باعث عفونتهای چشم و خونریزیهای  پیوسته در چند نسل در یک خانواده شده است. موضوعی دیگری نیز وجود دارد که ضعفهای کوچک مانند مزاج نیز از طریق توارث قابل انتقال بوده و کودک را در معرض ابتلاء به بیماریهای خاص قرار می دهد. بنا بر این عامل مبتلا شدن به این بیماریها توسط پدر و مادر به بچه منتقل می شود و دچار شدن کودک به این بیماری تابعی از عوامل محیطی می باشد.

     


    راهنمای مسائل جنسی و زناشوئی

    نظرات شما ()